203

I'm wide awake,
So what's the point of dreaming
when your life is great,
Celebrate the feeling!

Dobre pięć minut się zastanawiałam nad tym, który fragment tekstu wkleić na początku posta, bo każdy jest ważny i każdy trafny. Dlatego super będzie, jeśli klikniecie w odnośnik i przesłuchacie całej, o :)

Dobra, dobra, łatwo mi mówić, bo siedzę sobie w domu. Będziecie mogli mi to wypomnieć za rok, kiedy będę zdychać ze strachu.(A nawet czujcie się zobowiązani do tego!) W każdym razie-jestem z siebie dumna-już spory kawałek czasu udaje mi się utrzymywać swój nastrój na przyzwoitym poziomie, z ewentualnymi drobnymi potknięciami. Tylko chwilami mam ciche przebłyski myśli, że mogłabym robić coś ciekawszego, coś lepszego, coś, hm, no nie wiem, spektakularnego? Bla, bla, nie słucham Was. 


Dostałam sobie za darmo dwa pęczki szpinaku, nie wiem czym sobie zasłużyłam, ale najwyraźniej Pani stwierdziła, że za tak niewielką ilość nie ma co płacić & voilà, mój pierwszy koktajl z udziałem tego warzywka. Faktycznie, smak ani odrobinę się nie zmienił, czego się obawiałam, dlatego warto dodać szpinak do Waszego smoothie przez wzgląd na wartości odżywcze, które wnosi :) 

Taka byłam zadowolona z siebie, że udało mi się upiec ciasto, całkowicie samej, bez odrobiny pomocy! :D 
I się rozsmakowałam i nim bardzo, idealnie wpasowało się w mój gust-nie za słodkie, a nawet lekko kwaśne dzięki rabarbarowi, z chrupiącą, przypieczoną skórką. Pycha, pycha, pycha, ja chcę jeszcze! (Tylko nie koniecznie chce mi się je znów robić, bo ja w kuchni jestem totalnie nierozgarnięta...)
Cytuję dla Was przepis(stąd), wypróbujcie koniecznie! 

100 g mąki pszennej białej
100 g mąki pszennej pełnoziarnistej
1/2 łyżeczki sody
1 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
3 jajka
125 g cukru
1 łyżka cukru z prawdziwą wanilią
80 g roztopionego masła
150 ml naturalnego jogurtu
300 g rabarbaru

Rabarbar umyć, pokroić w plasterki, oprószyć mąką i wymieszać. Dzięki temu rabarbar nie opadnie podczas pieczenia na dół ciasta. Jajka ubić z cukrem na puszystą masę. Do masy dodać stopniowo oba rodzaje mąki wymieszanej z proszkiem i sodą, masło, jogurt i na końcu owoce. To jest ten rodzaj ciasta, który nie znosi długiego, dokładnego mieszania. Wystarczy kilka obrotów miksera, nie więcej. Ciasto przełożyć dowyłożonej papierem do pieczenia podłużnej formy. Piec w piekarniku nagrzanym do 190 st.C ok. 50 minut. Przed końcem pieczenia sprawdzić patyczkiem, czy ciasto jest upieczone.

No, to teraz do kuchni po coś dobrego marsz! (Skoro już Wam takiego smaka narobiłam :>)

Maturzysty wszelkie, trzymajcie się tam! Już niedługo! 

+mini ogłoszenie-nie chce ktoś kupić jakiejś książki, które zalegają mi  w szafie? Przy okazji wspomożecie moje czytelnicze(albo i na razie jedynie kolekcjonerskie...) uzależnienie :D TU szukajcie natts
++ przypominam, że jestem na fejsbuku! :)



Spodoba Ci się również

9 komentarze

  1. Mój nastrój też jest na przyzwoitym poziomie, więc oby utrzymało się to jak najdłużej. :) Ciasto wygląda przepysznie! Może i mi uda się kiedyś samodzielnie jakieś upiec. Na razie mam fazę przeglądania przepisów w internecie, zapisywania ich i na tym niestety się kończy, może wkrótce. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne zdjęcia ♥

    I przepraszam, że nie komentuję często Twoich postów, ale ostatnio nie mam kompletnie czasu, bo zaczyna się sesja na uczelni :( Jeszcze raz przepraszam :(

    OdpowiedzUsuń
  3. a jak się skontaktować jak właśnie znalazło się u Ciebie książkę, którą bardzo dawno chciało się mieć / P:
    keep positive ! życie jest za krótkie na wątpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zamiast wziąć się za prezentację, za chwilę będę robić to ciasto - dzięki!

    klik

    OdpowiedzUsuń
  5. ciasto z rabarbarem o taak!
    przypomniałaś mi, że jestem w tyle z oglądaniem glee o przynajmniej jeden sezon
    szpinak na surowo nie ma za bardzo smaku więc do koktajli w sam raz, chociaż podobno nie powinno się z nim przesadzać bo blokuje przyswajanie czegoś tam;)

    OdpowiedzUsuń
  6. następnym razem wpadam na ciacho, bo wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszystko, co zawiera rabarbar. Dziękuję za przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. kiedy jakies Twoje nowe zdjecia siebie? :)

    OdpowiedzUsuń

It means a lot, thank You!

Subscribe